Van ruwe balk naar strak kozijn - Opleverservice

In de artikelreeks van ‘Ruwe balk naar strak kozijn’ gaan we langs bij diverse collega’s én relaties – zij vertellen ons één voor één over hun betrokkenheid en ervaringen met onze organisatie. Recent hebben we Henri Copier geïnterviewd, hij verricht voor Merkx diverse service gerelateerde werkzaamheden op locatie.

| 07-09-2020

In februari 2018 krijgt Henri Copier via zijn broer Marco te horen dat Merkx Kozijnen op zoek is naar een servicemonteur. Marco werkt op dit moment al enkele jaren bij Merkx als werkvoorbereider, maar heeft in de periode hiervoor geregeld samengewerkt met zijn broer. Henri: ‘’Marco en ik zijn beiden al op jonge leeftijd in de bouw- en timmerindustrie gerold. Hij is uiteindelijk bij Merkx gaan werken en via die weg is de deur voor mij dus letterlijk geopend.’‘

Een echte vakman

De 32-jarige servicemonteur vertelt dat hij in het verleden een vakopleiding heeft gevolgd waarin de focus hoofdzakelijk lag op het maken van kozijnen. Na zijn opleiding heeft Henri bij enkele bedrijven ervaring opgedaan. In 2018 besloot hij te beginnen als zelfstandige. ‘’Ik ben blij dat ik daarvoor heb gekozen: mijn klantenbestand bestaat uit particulieren, kleine bedrijfjes en de grotere namen zoals Merkx Kozijnen. Zo’n divers klantenbestand zorgt namelijk ook voor diversiteit in de soorten werkzaamheden.’’ Henri geeft aan dat hij zich naast het servicewerk met betrekking tot ramen, deuren en kozijnen ook bezighoudt met het produceren van meubels. ‘’Dat vind ik zo leuk aan mijn werk. Ik maak van alles, denk bijvoorbeeld aan kastenwanden en boekenkasten. Ik ben echt een allround timmerman geworden in de loop der jaren,’’ vertelt hij enthousiast.

Op pad met Henri

Op de vraag wat voor soorten werkzaamheden Henri het meest verricht als hij voor Merkx aan de gang is, antwoordt hij: ‘’dat loop heel erg uiteen. Vaak ga ik – met of zonder collega’s van Merkx – naar nieuwbouwwoningen om de opleverservice uit te voeren. Denk hierbij aan het monteren van het deurbeslag en brievenbussen, het hangen van definitieve voordeuren en het afstellen van ramen en deuren.’’ Ook met klussen die losstaan van de opleverservice houdt Henri zich bezig. ‘’Bijvoorbeeld het verhelpen van lekkages. Hoe goed de kwaliteit van je producten ook is, er kunnen door verschillende externe factoren altijd kleine probleempjes voorkomen. En, er moet iemand zijn om die probleempjes op te lossen – dat ben ik.’’

Snelle service – naar Henri én naar de klant

De samenwerking en communicatie met Merkx Kozijnen omschrijf de man uit Ophemert als ‘heel prettig en duidelijk.’ Henri vertelt dat dat ook zo is tussen Merkx en haar andere klanten/relaties. ‘’Het bedrijf bestaat gewoon uit ‘korte lijntjes,’’’ aldus Henri. ‘’Ik bevind me voornamelijk op de bouw, een plaats die af en toe te vergelijken is met de lokale krant. Er is alleen één duidelijk verschil tussen de bouw en de krant: de berichten zijn nagenoeg altijd positief. Zo niet, dan wordt daar gelijk werk van gemaakt. Dat is de kracht die Merkx Kozijnen heeft.’’

Neem contact op

Deel dit bericht: