Van ruwe balk naar strak kozijn -  Gebr. Vermeer Transport

In de artikelreeks van ‘Ruwe balk naar strak kozijn’ gaan we langs bij diverse collega’s, ieder werkzaam in een ander gedeelte van ons bedrijfsproces. Deze keer doen we het net even anders: ditmaal interviewen we Ed van de Nostrum van Gebr. Vermeer Transport. Ed vertelt ons meer over zijn werkgever en de ijzersterke, jarenlange samenwerking tussen Merkx en Vermeer.

| 12-06-2020

Ruim 27(!) jaar is Ed van de Nostrum al werkzaam bij Gebr. Vermeer Transport uit Tilburg. De eerste twaalf jaar als chauffeur, inmiddels in een meer allround functie. ‘’Dat klopt – ik ben begonnen op de weg, en geëindigd op kantoor,’’ vertelt Ed met een knipoog. ‘’Na 12 jaar op de vrachtwagen werd me gevraagd het eens te gaan proberen op kantoor. Dat beviel dusdanig goed dat ik er ben ‘blijven plakken.’’’ Ed is verantwoordelijk voor diverse werkzaamheden, van het maken van de planning tot het opstellen van offertes en van managing tot het assisteren van machine transport. ‘’En natuurlijk voor de samenwerking met Merkx Kozijnen,’’

Ed van de Nostrum
Ed van de Nostrum

Een stukje historie

De naam Vermeer is al sinds 1954 een totaalbegrip op het gebied van transport. Het bedrijf vindt zijn oorsprong in Loop on Zand, maar naarmate de organisatie blijft groeien verhuizen zij naar Dongen. Ed werkt al sinds 1993 voor de familie Vermeer. ‘’Eerst dus in Dongen, zoals reeds vermeld. In 2003 is het bedrijf gesplitst. In Dongen ging de jongste broer – Christiaan – verder met Chr. Vermeer Transport, waar de andere 2 broers Piet en Kees een organisatie in (voornamelijk speciaal) transport zijn begonnen in Tilburg – Gebr. Vermeer Transport. Ik ben destijds mee overgegaan naar Tilburg. In het begin heb ik zelf nog het transport verzorgd, maar al snel ben ik op kantoor terecht gekomen en mijzelf bezig gaan houden met voornamelijk machine verhuizingen.’’ Ed geeft aan dat deze projecten hem en zijn werkgever door heel Europa leiden. ‘’Tsjechië, Polen, Noorwegen, Zuid-Duitsland: onze vrachtwagens komen op allerlei plaatsen.’’

Voor het wat meer reguliere transport hoeven de chauffeurs van het Tilburgse logistiekbedrijf wat minder vaak de grens over, volgens Ed. ‘’Het standaard transport vindt vooral in eigen land plaats. Bijvoorbeeld het vervoeren van kozijnen,’’ vertelt hij enthousiast.

Efficiënte en sterke samenwerking

Gebr. Vermeer Transport en Merkx Kozijnen werken al jarenlang samen. Ed: ‘’in het begin, halverwege de jaren ’00 tot circa 2012 werkten we zo nu en dan al voor Merkx. Toen het bedrijf begon te groeien werd dat steeds vaker, gemiddeld één keer per week. Inmiddels vervoeren wij bijna dagelijks hun ramen, deuren en kozijnen.’’ De ‘kleinere werken’ vervoeren onze eigen chauffeurs, de ‘grotere werken’ worden uitbesteed aan Vermeer. ‘’Dat betreft de zogeheten motorwagenvracht. De zwaardere bokken met producten en/of grotere leveringen vervoeren wij. Dit gebeurt overigens zo efficiënt mogelijk. We laden en lossen altijd op dezelfde dag en halen de producten al vroeg in de ochtend op, tussen 05:30 en 06:00. Tevens streven we ernaar om na een levering gelijk lege kozijnenbokken bij een andere bouwlocatie op te halen, mits dit route-technisch past uiteraard. Dit resulteert erin dat we meer kunnen transporteren in minder tijd,’’ legt de voormalig chauffeur uit. ‘’Daarnaast proberen we samen de klanten van Merkx te verwennen. Alles is altijd goed georganiseerd. De bokken zijn geordend, de leveringen zijn ruim op tijd klaar en de communicatie is eerlijk en transparant.’’ Volgens Ed werkt dit meerdere kanten op. ‘’Dat is voor de afnemers van de kozijnen fijn, maar ook voor ons en voor Merkx Kozijnen. Die sterke samenwerking vloeit daaruit voort.’’

Benieuwd naar het volgende artikel uit de interviewreeks ‘Van ruwe balk naar strak kozijn?’ Volg ons op Facebook en LinkedIn en blijf voortdurend op de hoogte van het laatste nieuws van Merkx Kozijnen!

Neem contact op

Deel dit bericht: