Van Ruwe Balk naar Strak Kozijn - Calculatie & Werkvoorbereiding

‘Van Ruwe Balk naar Strak Kozijn’ is een reeks interviewartikelen waarin medewerkers iets vertellen over hun afdeling binnen onze organisatie. Van acquisitie tot en met transport: stap voor stap brengen we ons bedrijfsproces in beeld. We beginnen uiteraard bij het begin: op kantoor.

| 21-06-2019

Het is december 2005 wanneer de 25-jarige Jeroen van Mook ons kantoorteam komt versterken. Jeroen is afkomstig van een aannemersbedrijf, en komt bij ons de functie calculator/werkvoorbereider vervullen. In 2014, bijna 10 jaar nadien, voegt de 22-jarige Marco Copier zich bij ons team voor een soortgelijke functie. Inmiddels is het juni 2019 en zorgen zij – samen met collega’s calculatie/werkvoorbereiding Mitchell en Amando – voor een optimale klantreis. Jeroen en Marco maken ons wat meer wegwijs over hun dagelijks bezigheden.

Van links naar rechts: Jeroen, Amando, Marco & Mitchell
Van links naar rechts: Jeroen, Amando, Marco & Mitchell

Begintraject

Wanneer we Jeroen vragen hoe een verkooptraject tot stand komt, antwoordt hij het volgende: ‘’het begint met de aanvraag van de klant. Dit kan een digitale aanvraag zijn waarbij al enkele details zijn uitgewerkt, maar ook een fysieke afspraak waarbij alleen globaal duidelijk is wat de bedoeling is. Aan de hand daarvan wordt een offerte opgesteld. Vervolgens gaan we vanuit de werkvoorbereiding de details doornemen en de tekeningen verder uitwerken. Dit is mogelijk in klassieke 2D-tekeningen, maar ook digitaal via Autocad of het BIM-model. Bij deze details is te denken aan de maatvoering, draairichting van product en bijvoorbeeld de kleur.’’ Jeroen geeft tevens aan altijd samen met de klant tot een totaaloplossing te komen omtrent ontwerp en uitvoering. ‘’Een dijk aan ervaring en voldoende vakkennis fungeren daarbij als voornaamste duw in de rug’’, aldus Jeroen.

Werkplaats & Transport

Als de tekeningen zijn uitgewerkt en de opdrachtgever groen licht geeft voor een kozijn, raam of deur, gaat de productie van start. ‘’Daarna - wanneer het product gereed is - volgt het transport. We streven ernaar het product zo efficiënt en spoedig mogelijk op te leveren. De manier van transport wordt overlegd met de klant, hun wensen en behoeften staan bij ons centraal op ieder gebied’’, vertelt Marco.

Marco laat weten dat de afdeling werkvoorbereiding frequent contact met de werkplaats heeft. ‘’Uiteraard moeten wij de juiste productinformatie leveren aan onze collega’s in de productiehal. We hebben geregeld overleg om te controleren of dit allemaal goed verloopt, elkaar ondersteunen en van feedback voorzien is één van de speerpunten binnen ons bedrijfsproces’’, besluit Marco.

Kracht

‘’We streven ernaar onze klanten op ieder gebied te ontzorgen’’, vertelt Jeroen. ‘’Of dat nu om de kleur van een raam, het transport of service gaat, dat maakt niet uit.’’ Volgens Jeroen en Marco draagt een jong, gevarieerd team bij aan de efficiënte manier van werken: ‘Iedereen weet waar zijn/haar kwaliteiten liggen en we ondersteunen elkaar waar nodig, waardoor we snel kunnen schakelen. Dat is en blijft onze kracht.’’

''Een dijk aan ervaring en voldoende vakkennis fungeren als voornaamste duw in de rug bij het komen tot totaaloplossingen.''
’‘Een dijk aan ervaring en voldoende vakkennis fungeren als voornaamste duw in de rug bij het komen tot totaaloplossingen.’‘
Neem contact op

Deel dit bericht: