Met trots presenteert MKB-Nederland haar nieuwe digitale magazine ‘OWN IT’ om startende ondernemers een duwtje in de rug te geven. Van het vermijden van valkuilen tot het realiseren van groei: het magazine is een verzameling van inspirerende verhalen van ondernemers. De slagzin van het magazine luidt dan ook: “voor, en door jonge ondernemers.” Op pagina 24 en 25 van het magazine is een uitgebreid interview met Peter Merkx en Bart van Leijsen te lezen over de historie, kernwaarden en (toekomst)visie van Merkx Kozijnen. Klik hier voor de link naar het magazine.
Initiatief van hbo-studenten
Een zestal hbo-studenten van de Fontys Hogeschool voor de Journalistiek in Tilburg kwam met het idee voor het magazine. Voorafgaand aan de oplevering staken zij veel tijd en energie in het inventariseren van vraagstukken van startende ondernemers, waarna zij zelf aan de slag gingen met de journalistieke producties. Dit in nauw overleg met de communicatietak van MKB-Nederland om op kritische wijze een professioneel product aan te leveren. De vormgeving van het magazine is verricht door studenten die een DTP-opleiding volgen bij scholengemeenschap Curio in Breda.