Aan de koffie met: Chelsea Schreurs van AkzoNobel

Hoe is het om als (jonge) vrouw in de timmerindustrie te werken? Chelsea Schreurs, technisch adviseuse bij onze vaste verfleverancier Akzonobel, kan het weten. Dagelijks manoeuvreert ze zich zonder pardon in een wereld van kroegpraat en mannenhumor. Chelsea: “Ik vind het heerlijk. Het is een heel toegankelijke sector. Maar een bedrijf zoals Merkx, dat zie je niet vaak hoor.”

| 11-04-2024

Iedere maand komt Chelsea Schreurs (30) bij ons over de vloer. Dit onder meer om metingen uit te voeren en te sparren over product- en procesoptimalisatie op het gebied van verf. Op een doodgewone maandagochtend spreken we met Chelsea over haar loopbaan, de relatie tussen AkzoNobel en Merkx Kozijnen en meer.

De verf stroomt Chelsea door de aderen

Chelsea wordt grootgebracht in de verf. Op jonge leeftijd besluit ze dat ze een loopbaan in dezelfde sector als waar haar vader in actief is wel ziet zitten. Na de middelbare school kiest de Amstelveense dame ervoor chemie te studeren en zelf verf te ontwikkelen. Dat lukt, maar gelukkig wordt Chelsea er niet van. “Ik wilde liever de buitendienst in”, vertelt ze. “Na verloop van tijd solliciteerde ik bij AkzoNobel. Akzo is de grootste verfleverancier van Nederland, heeft 150 business units en levert verf voor allerlei sectoren. Dat sprak me enorm aan. Nog steeds, overigens.”

Tekst gaat verder onder afbeelding.

Tekst gaat verder onder afbeelding.

Een samenwerking die goed uit de verf komt

In het begin van haar tijd bij AkzoNobel bekleedt Chelsea een functie die betrekking heeft op de interieurbouw, maar al snel maakt ze de switch naar de timmerindustrie. Een nichemarkt die haar direct een goed gevoel geeft, legt ze uit. “Binnen de timmerindustrie is men lekker recht door zee. De manier van communiceren is fijn. Zeker hier in Dongen”, vertelt Chelsea enthousiast. “Bij Merkx is iedereen positief ingesteld. Dat zie je niet overal.”

“De foutmarge bij Merkx is praktisch 0. Dat is echt uniek.”

De dertigjarige adviseuse vervolgt haar lofzang. “De foutmarge bij Merkx praktisch is 0. Geen verfonthechting, geen problemen met de laagdikte, niets. Dat is echt uniek. De metingen zijn eigenlijk altijd perfect.” Chelsea gelooft erin dat dat komt door onze open bedrijfscultuur, alsmede de manier waarop onze medewerkers hun taken verrichten. “Alles gaat in fijn overleg. Als Merkx een nieuwe houtsoort gaat gebruiken, worden wij direct op de hoogte gesteld. Vervolgens zorgen we er gezamenlijk voor dat alles in de spuiterij op rolletjes blijft lopen. Daarnaast neemt iedereen het werk serieus, dat merk je aan alles. Om een voorbeeld te geven: Elroy [voormalig teamleider spuiterij, red.] vervult tegenwoordig een logistieke functie bij jullie. Hij heeft het spuiterij-team dusdanig goed opgeleid, waardoor er op kwaliteitsvlak niets veranderd is. Dat is fijn voor Merkx, maar ook voor ons.”

Tekst gaat verder onder afbeelding.

Tekst gaat verder onder afbeelding.

Gedegen partner

Dat onze spuiterij een geoliede machine is, komt mededoor AkzoNobel. Voor ons is AkzoNobel dé ideale verfleverancier. “En dat willen we ook zijn”, vult Chelsea aan. “We doen er alles aan om bij te blijven, onder meer door deel te nemen aan trainingen en cursussen en ons te verdiepen in de innovatieve zijde van de branche. We verkopen niet alleen verf – we verzorgen ook spuittrainingen, houden ons bezig met het KOMO-keurmerk en denken mee in het proces. Akzo streeft ernaar om een gedegen partner te zijn.”

Dat AkzoNobel inmiddels een gedegen partner voor ons is, moge duidelijk zijn. “En als het aan mij ligt, blijft dat nog héél lang zo”, sluit Chelsea af.

Neem contact op

Deel dit bericht: